Dejte svému zdraví zelenou s mladým ječmenem

20.01.2017

Dejte svému zdraví zelenou s mladým ječmenem

Zelený ječmen je přírodní doplněk, který se užívá především při detoxikaci organismu. Spolu s chlorellou a spirullinou se řadí mezi zelené potraviny a je vhodný pro každého, kdo dbá o své zdraví. Zelený ječmen můžeme označit také jako super potravinu, jelikož představuje významný přírodní zdroj enzymů, chlorofylu, bílkovin a dalších cenných látek, bez kterých se naše tělo neobejde.

Zelený ječmen prospěje vašemu zdraví 

Jedná se o mladé výhonky ječmene, se kterým se můžete běžně setkat na našich polích. Tento mladý ječmen se rozdrtí, usuší a vylisuje. S mladými výhonky se pracuje velmi šetrným způsobem, takže se v nich zachovají veškeré důležité látky. Výsledkem je zelený prášek, který se užívá buď smícháním s vodou nebo s jinou tekutinou, či v tabletách. Je známý již od 20. let minulého století. Prvně byl pozitivním účinkům zeleného ječmene přikládán důraz v USA, později se ječmen rozšířil i do dalších částí světa. V současnosti se tento ječmen pěstuje nejen v USA, ale třeba také v Austrálii. Půda, na které zelený ječmen roste, je člověkem nedotčená. Jedná se o nejčistší místa na světě, do kterých nesáhla lidská ruka. I proto se zelený ječmen nejčastěji prodává jako bio mladý ječmen.

Unikátní komplex důležitých vitamínů a minerálů

Mladý zelený ječmen představuje komplex všech důležitých látek, bez kterých se naše tělo neobejde. Tím, že ho budete užívat, můžete opustit od dalších potravinových doplňků - jednotlivých minerálů a vitamínů. Díky zelenému ječmenu doplníte vše naráz. Účinky mnoha vitamínů a minerálů se navíc vzájemně doplňují a podporují, proto je mnohem lepší užívat je v jednom přípravku než izolovaně. Mladý ječmen představuje pro naše tělo snadno vstřebatelnou formu těchto látek a navíc se dá užívat i dlouhodobě.

Mladý ječmen obsahuje

  • V zeleném ječmeni se nacházejí vitamíny C, E, K, A a skupiny B. Užíváním těchto vitamínů posílíte svou obranyschopnost, vitamíny B se rovněž podílejí na kvalitě vlasů, nehtů a pokožky. Vitamín K je důležitý pro správnou krevní srážlivost a vitamín E představuje nejdůležitější antioxidant v našem těle, jelikož chrání buňky před stresem a účinky volných radikálů. Bylo prokázáno, že dostatek tohoto vitamínu zpomaluje stárnutí a také působí jako prevence proti nádorům.
  • Zelený ječmen se často doporučuje pro vysoký obsah minerálů. Obsahuje například vápník, hořčík, železo, fosfor, zinek, draslík, křemík, chrom, mangan, měď, bór nebo sodík. Všechny tyto minerálů jsou velmi důležité pro správné fungování našeho těla, byť některé z nich pouze ve stopovém množství. Třeba vápník se podílí na pevnosti kostí a zubů, hořčík je prevencí proti svalovým křečím a dostatek železa podporuje krvetvorbu. Některé z nich jsou vhodné i pro hubnutí.
  • Kromě vitamínů a minerálů zelený ječmen obsahuje i základní složky potravy, jako jsou bílkoviny, tuky, sacharidy a vláknina. Rozhodně by však neměl být náhražkou pestré stravy, ale pouze jejím doplňkem. Z dalších látek můžeme zmínit i zelené barvivo chlorofyl, které se běžně nachází ve všech rostlinách.

Snadná vstřebatelnost mladého ječmene

Tyto látky jsou pro naše tělo velmi důležité. Navíc ze zeleného ječmene i snadno vstřebatelné. Pokud tedy trpíte jejich nedostatkem nebo chcete udělat něco pro své zdraví, určitě mladý ječmen vyzkoušejte, nepojí se s ním žádné nebezpečné vedlejší účinky.

Kdo může užívat zelený ječmen

Zelený ječmen je známý a oblíbený pro pozitivní účinky, které jeho užívání přináší. Může ho vyzkoušet každý, kdo se zajímá o zdravý životní styl. Je vhodný pro lidi bez rozdílu věku. Mohou jej užívat mladí i staří, lidé v produktivním věku, těhotné i kojící ženy, diabetici, celiaci nebo další lidé trpící potravinovými alergiemi.

Než ho ale zařadíte do svého jídelníčku, určitě si přečtěte jeho příbalové informace, abyste se ještě jednou přesvědčili, že neexistuje žádná komplikace, která by vám bránila v jeho užívání.

Pozitivní účinky zeleného ječmene jsou podložené i zahraničními studiemi, které byly v této oblasti provedeny. Další zkušenosti lidí, kteří zelený ječmen už vyzkoušeli, také mluví za vše. Najdete je především na internetu nebo se můžete zeptat i ve svém okolí, zda už někdo z vašich známých užíval zelený ječmen. Účinky této super potraviny na sebe jistě ani u vás nenechají dlouho čekat.

Nejznámější pozitivní účinky zeleného ječmene

Zelený ječmen detoxikuje organismus a podílí se tak na očistě těla od škodlivých látek. Díky užívání ječmene probíhá detoxikace přirozenou cestou. Snadno očístíte své tělo od toxických látek, které se nahromadily ve vašem těle a zabráníte šíření virů i bakterií. Mladý ječmen dále podporuje trávení - pomáhá proti zácpě, nadýmání a dalším střevním problémům, se kterými se můžete setkat.

Pomáhá řešit chudokrevnost. Pokud trpíte anemii, máte obvykle nedostatek železa. Právě tento minerál zelený ječmen obsahuje. Spolu s chlorofylem může železo pozitivně ovlivnit váš krevní obraz.Mezi další pozitivní účinky zeleného ječmene patří zamezení nepříjemným tělesným pachům, svěží dech nebo pomoc při léčbě neplodnosti.

Vitamíny a minerály zaručí zdraví a vitalitu

Vlivem vitamínu E zelený ječmen zpomaluje stárnutí buněk a napomáhá při léčbě nádových onemocnění. Dále také posiluje imunitu, chrání před infekcemi a záněty. Obsažené vitamíny a minerály zajistí, že vašemu tělu nebude nic chybět a vy se budete cítit po celý den fit. Zelený ječmen podporuje léčbu kožních onemocnění, jelikož se s ním můžete zbavit nepříjemného akné, ekzému i lupénku, nebo tyto kožní projevy alespoň výrazně potlačit.

Účinky zeleného ječmene na tělo i na psychiku

Užíváním zeleného ječmene v prášku nebo v tabletách pomůžete udržet acidobazickou rovnováhu ve svém těle. V neposlední řadě zelený ječmen stabilizuje hladinu cukru v krvi a jeho užívání zlepšuje psychiku. Obsažené vitamíny skupiny B spolu s hořčíkem mají účinky na psychické problémy, stres a deprese. V tomto ohledu ovlivňuje u žen také hormonální systém a menstruaci a také se využívá zelený ječmen na hubnutí.

Tip pro vás: Podobných účinků jako zelený ječmen dosahují také tablety mumio. Jedná se o vysokohorskou pryskyřici z asijských hor, která obsahuje důležité vitamíny, minerály a až 17 různých aminokyselin.

Zelený ječmen v prášku nebo v tabletách?

Použití a dávkování zeleného ječmene najdete vždy u konkrétního produktu. Tyto informace byste si měli přečíst a jimi se při užívání také řídit. Mladý ječmen obvykle můžete sehnat ve dvou formách, a to jako zelený mladý ječmen v prášku a mladý ječmen v tabletách. Každý by si měl zvolit tu podobu, která mu na užívání nejvíce vyhovuje.

Zelený mladý ječmen v prášku

Tato forma zeleného ječmene je nejrozšířenější. Obecně se doporučuje užívat alespoň jednu vrchovatou lžičku denně, kterou rozmícháte v tekutině nebo v pokrmu. Pokud jsou vaše problémy akutnějšího charakteru, můžete dávkování navýšit až na 2 nebo 3 čajové lžičky tohoto extraktu každý den. Děti by měly užívat zeleného ječmene poloviční množství.

Mladý ječmen v tabletách

I tablety mladého ječmene jsou velmi oblíbené, a to především pro ty z vás, kteří zapomínají na přípravu nápoje. Tablety se rovněž užívají několikrát denně. Mohou se buď rozkousat nebo jen zapít tekutinou. Zvolený způsob užívání by měl záviset na doporučeních výrobce, která naleznete vždy u konkrétního produktu.

Způsob přípravy zeleného ječmene

Pokud si zvolíte zelený ječmen v prášku, doporučuje se jeho užívání nalačno a přibližně 20 minut před jídlem. Čajová lžička ječmene se zalije přibližně 200 ml tekutiny a rozmíchá se. Můžete použít vodu, čaj, ovocnou nebo zeleninovou šťávu. Zelený mladý ječmen v prášku je snadno vstřebatelný a vy tak máte jistotu, že se obsažené živiny rychle vstřebají do vašeho těla. Nerozpouštějte ho ale ve vodě, která má vyšší teplotu než 48 stupňů - například v horkém čaji, který by všechny cenné látky v ječmeni zničil.

Možné problémy při užívání

Zpočátku se můžete setkat se zhoršením příznaků vaší nemoci. Řeč je především o ekzému, akné a dalších kožních problémech. S užíváním ječmene však vytrvejte. Uvidíte, že se váš stav brzy zlepší. Pozitivní účinky zeleného ječmene také nemusí nastat hned. Jedná se o přírodní produkt - doplněk a jeho účinky nenastoupí tak rychle jako u běžného léku. Na druhou stranu budou však dlouhodobého charakteru. Rovněž se můžete setkat s tím, že vám zelený ječmen nebude chutnat. Zde si můžete buď zkusit na jeho chuť zvyknout. Uvidíte, že po pár dávkách to bude mnohem lepší nebo si z něj připravit některý z našich receptů.

Tipy na nápoje s mladým ječmenem

Zelený ječmen a další zelené potraviny se s oblibou přidávají do různých nápojů. Připravují se s nimi ovocná i zeleninová smoothie a další drinky. Výborný je zelený ječmen například v kombinaci s pomerančovým, jablečným, banánovým či rajčatovým džusem. V posledním případě doporučujeme nápoj dochutit ještě solí a pepřem. Ovocné šťávy můžete naopak přisladit medem.

Ze zeleného ječmene si rovněž můžete připravit zeleninový či ovocný salát s jednoduchou zálivkou. Zelený ječmen zde smícháte s jablečným octem, olivovým olejem, jarní cibulkou, česnekem a s čerstvými bylinkami. Přidat si ho rovněž můžete i do čaje. Čaj se zeleným ječmenem nepijte však horký, ale raději vlažný nebo ledově vychlazený. Pokud zelený ječmen zalijete horkou vodou, zbytečně se připravíte o jeho cenné látky.

Snadné hubnutí se zeleným ječmenem

Trápí vás kila navíc a hledáte způsob, jak je natrvalo shodit? Mladý zelený ječmen je užitečný přírodní doplněk, který vám na cestě za dokonalou postavou může pomoci. Kromě jeho pravidelného užívání se však zaměřte i na své stravovací návyky, které by se také měly upravit.

Do svého jídelníčku tak zařaďte více celozrnných sacharidů ve formě ovesných vloček, celozrnné rýže, těstovin a pečiva. Jako přílohu k obědu často volte také brambory nebo luštěniny. Dále dbejte na přísun ovoce, zeleniny a vlákniny. Nezapomínejte ani na dostatek bílkovin v podobě masa, mléčných výrobků či vajec a na kvalitní tuky, jaké představují ořechy, semena a rostlinné oleje. S vyváženým jídelníčkem se vám jistě bude lépe hubnout a při hubnutí vám pomůže právě i zelený ječmen.

Dodá vitamíny a minerály

Zelený ječmen vám při hubnutí umožní přijmout dostatek vitamínů a minerálů. Obzvlášť pokud se snažíte ještě aktivně sportovat, můžete mít nějakých látek nedostatek a právě tento nedostatek může i bránit při shazování přebytečných kilogramů. Při hubnutí také pomáhá, že se zelený ječmen užívá nalačno, ideálně 20 minut před jídlem - koupíte ho jako zelený ječmen v tabletách i v prášku. Ráno tedy vstanete z postele, smícháte prášek s tekutinou a vypijete. Poté si hned můžete začít připravovat snídani, kterou byste, pokud užíváte ječmen, rozhodně neměli vynechat. Snídaně je základem každého dne. Zajistí, že se budete cítit spokojení i po celé dopoledne. Zelený ječmen spolu s vydatnou snídaní je tak ideálním startem pro každého, kdo hubne.

Zelený ječmen nejen při redukční dietě

I když máte speciální dietu, která s hubnutím třeba ani nesouvisí, můžete zelený ječmen užívat. Jedná se třeba o bezlepkovou dietu. I když ječmen jako takový lepek obsahuje, tak se tato rostlinná bílkovina nenachází v listech mladého zeleného ječmene. Můžete ho tedy bez obav užívat. Dále je zelený ječmen vhodný pro lidi, kteří trpí alergií na mléčné výrobky či na různé druhy ovoce, zeleniny, na ryby, ořechy či semena. Mohou ho užívat i diabetici. V těchto všech případech je navíc užívání zeleného ječmene více než vhodné. Tím, že vyřadíte některou potravinu ze svého jídelníčku, se ochudíte o vitamíny a minerály, které v ní jsou obsažené a které vaše tělo potřebuje. Zelený ječmen dokáže vykrýt tento deficit.

Hubnutí bez vedlejších účinků

Pokud držíte nějakou drastickou dietu, pomocí které se snažíte zhubnout, rovněž své tělo okrádáte o vitamíny a minerály z potravin. I v tomto případě můžete užívat zelený ječmen. Hubnutí pak půjde mnohem snadněji, jelikož ho nebudou provázet žádné nepříjemné vedlejší účinky, které by se jinak při nedostatku vitamínů či minerálů mohly dostavit.

Mladý ječmen a chlorella - hrozí nějaké nebezpečí při užívání?

Mnoho lidí si klade otázku, zda se s užíváním mladého ječmene a chlorelly pojí nějaké nebezpečí nebo vedlejší účinky. Můžeme vás uklidnit, jelikož žádné nebezpečí při užívání zelených potravin nebylo prokázáno. Ba naopak, v zahraničí byly provedeny odborné studie, které potvrzují pozitivní účinky těchto přírodních doplňků. Zasluhuje se o ně zejména vysoký obsah vitamínů, minerálů a dalších potřebných látek.

Jedná se o komplexní přírodní doplňky stravy, které tak neobsahují žádné škodliviny. Škodlivé látky naopak vstřebávají a díky jejich užívání se tak budete cítit mnohem lépe. Navíc mnohé ze zelených potravin, které můžete v obchodech pořídit, jsou k dostání v bio kvalitě. Mladý ječmen se pěstuje na nedočtených polích USA a Austrálie, kde není vystaven žádnému vlivu pesticidů.

Mladý ječmen a vedlejší účinky

Mírné vedlejší účinky se mohou při užívání zeleného ječmene dostavit. Jedná se však jen o krátkodobé změny, které za pár dní odezní a kvůli kterým nemusíte mladý ječmen vynechávat.

Mezi nejčastější vedlejší projevy jeho užívání patří mírná bolest hlavy, střevní potíže nebo dočasné zhoršení problému, který ječmenem řešíte (platí především u ekzému nebo akné). I v těchto případech se však doporučuje při užívání ječmene vytrvat. Potíže za pár dní odeznějí. Vyskytují se jen u zlomku lidí.

Může se vás týkat také alergie na mladý ječmen nebo na chlorellu. Ta je však velmi málo pravděpodobná a dostavuje se jen ve výjimečných případech. Pokud však objevíte na svém těle po užití vyrážku, doporučujeme užívání doplňku přerušit a případně ho prodiskutovat i se svým lékařem.

OTdiM